BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, 11 June 2012

Nak Bercinta Sangat !

ASSALAMUALAIKUM . . .
entry kali nie , aku nk cerita pasal kahwin .hehe . dah gatai ! saja cerita . umur dah nak matang lah kata kan . hehe . pasti semua org nak kahwin kan ? aku pun nak . nie aku nak cerita . aku xjeles pun tgk kawan2 aku bercinta sampai 3 4 tahun . aku suka n aku harap korg kekal . janganlah kecewakan pasangan anda . sayangilah mereka . ada sesetengah cerita yg , bercinta dari sekolah tapi xkahwin . jangan risau ! jodoh ALLAH tetapkan . xpayah nak kecewa sgt . dugaan jea semua tuh . lagi satu , kalau dah berpunya , xpayah lah nak menggatal dgn perempuan lain atau sebaliknya . andai lah anda main kayu tiga , percayalah , benda yg sama yg akan pasangan anda buat . korang curang , korang ingat pasangan korang taktahu , last2 tgok , korg yg kena tinggal sebab dia ada org lain . sedih kan ? wahai kaum adam , janganlah ambil kesempatan atas kelemahan kaum hawa . kalo korg yang rosakkan maruah perempuan tuh ,  last2 , korg bukan nak tanggung dia pun . bukan nak kahwin ngan dia pun . lepas tuh terpaksa lah perempuan tu cari PAK SANGGUP . sape jea yg sanggup ? susah nak jumpa dah laki yg sanggup wat benda nie . kan ? *macam drama* . wahai kaum hawa , janganlah senang2 nak jual ke bagi maruah korang . korang yg rugi kelak . diri dan hati korang sepatutnya hanyalah untuk SUAMI anda jea . fikir lah betul2 sebelum nak wat benda bodoh . jangan pandang harta atau rupa sang lelaki sangat . pandang lah hati dan akhlak mereka . jaga akhlak dan keperibadian korang . *CERAMAH TAMAT*
 p/s : aku tahu aku tak sempurna . ini sekadar pandangan sahaja . okay ? ^^




No comments:

Post a Comment